اثر کنونی با عنوان «ایدههای مسجدی» جزو آثار پژوهشی حوزهی مدیریت مساجد میباشد که مخاطبان آن بیش از همه، امامان و متولیان امور مساجد هستند. تورق این کتاب، ابتدا ما را با شیوههای خلق و طراحی ایده در مساجد آشنا نموده، سپس بیست ایدهی مسجدی را جهت پویایی و رونقبخشی به فضای مساجد پیشنهاد میدهد. در پایان، به تبیین چرایی و چگونگی مستندسازی ایدههای اجرا شده در سطح مساجد پرداخته شده است.
نویسندگان در این اثر تاکید دارند که ایدهها، صرفاً نقش ابزاری داشته و «وسیلهای» برای حضور مردم در مساجد هستند و هرگز نباید به عنوان «هدف» به آنها نگاه کرد. مغز و متن اصلی دغدغهی ایدهپردازی در حوزهی مساجد، «پویایی و رونق مساجد» است و هرگز نباید ظرفیتهایی که در اثر اجرای ایدهها در فضای مسجد ایجاد میشوند، بر جای متن نشسته و مساجد را به حاشیهی این ایدهها تبدیل نمایند.
آگاهی امام از خلق و طراحی ایدههای مسجدی، موضوعی مهم و بنیادین در مدیریت و بهبود کارکرد مساجد است و امام جماعت به عنوان فردی که مسئولیت رهبری جامعهی محلی مسجد را بر عهده دارد، نقش کلیدی در ایجاد و پیادهسازی ایدههای نوین برای جذب و ارتقای جامعه دارد. این آگاهی باعث جذب بیشتر اعضای جامعه به مسجد و تقویت ارتباطات اجتماعی و فرهنگی نیز میشود. امید است این اثر، مورد استفادهی مخاطبان و رضایت و عنایت حضرت باریتعالی قرار گیرد.