مسجد آبی ترکیه

قرار داشتن یکی از خاص‌ترین مساجد دنیا در ترکیه یکی از دلایل مهم رفتن گردشگران به این کشور است. مسجد آبی در استانبول ترکیه قرار دارد و یکی از جذاب‌ترین و زیباترین معماری‌ها را دارد که نگاه تمام دنیا را به سمت خود جلب کرده است. این مسجد در محله‌ی سلطان احمد قرار دارد و در واقع مسجد آبی همان مسجد سلطان احمد می‌باشد. شیشه‌های رنگی که شمار آن‌ها به عدد ۲۶۰ پنجره می‌رسد، زیبایی خاصی را به این مسجد بخشیده است. در ساختار مسجد آبی ترکیه چهار مناره در اطراف مسجد و دو مناره‌ی دیگر نیز در دو طرف مسجد در فضای بیرونی قرار گرفته است که در مجموع ۶ مناره دارا می‌باشد.

یکی از ویژگی‌های مسجد آبی وجود کاشی‌های زیادی است که با آیه‌های قرآنی به زیبایی تزئین شده‌اند. این کاشی‌ها بیشتر به رنگ‌های آبی و فیروزه‌ای دیده می‌شود که نام مسجد نیز به دلیل وجود تعداد زیاد این کاشی‌هاست که تعداد این کاشی‌ها به ۲۰ هزار می‌رسد.

در این مسجد تعداد ستون‌ها ۲۶ می‌باشد که همگی از سنگ مرمر سفید ساخته شده‌اند.  از لحاظ سبک معماری نیز می‌توان آن را ترکیبی از دو سبک عثمانی و بیزانس دانست که در نهایت یکی از زیباترین مساجد دنیا با این معماری ساخته شده است. این مسجد به حدی زیباست که شخصیت‌های مهم جهانی را به این کشور کشانده است.

 

امکان ارسال نظر وجود ندارد.